ariston

راهنمایی مشتریان

سوالات متداول مربوط به نصب و راه اندازی :

1- نصب پکیج در چه مکان هایی ممنوع است ؟

  • استفاده از دودکش آکاردئونی ( فنری ) ویا عبور دودکش از سقف کاذب
  • استاندارد نصب پکیج گرمایشی از کف ساختمان 1.5 متر می باشد به همین منظور نصب پکیج در ارتفاع کمتر از 1 متر و یا بیش از 2 متر اکیدا ممنوع است .
  • هر پکیج گرمایشی باید به صورت مستقل دارای یک دودکش اختصاصی تا پشت بام باشد و اتصال دودکش پکیج به دودکش مشترک ساختمان ممنوع است .
  • نصب پکیج درفضاهای بسته ومرطوب: مانند زیرزمین – راه پله ها – اتاق خواب – سرویس بهداشتی ( دستشویی و حمام ) – پاسیو ...
  • نصب پکیج درمکان هایی که مستقیما در معرض تاثیرات جوی قرار میگیرد مثل : تابش نورخورشید – باد و طوفان – برف و باران .
  • نصب پکیج در روی سیستم گرمایشی ( مانند اجاق گاز ) : از خریدار محترم تقاضا می گردد پس از نصب پکیج توسط نماینده مجاز، از قرار دادن اجاق گاز و هر نوع سیستم گرمایشی در زیر پکیج جدا خودادری فرمائید . ( حداقل فاصله افقی پکیج تا اجاق گاز 45 سانتیمتر می باشد )
  • نصب پکیج در مجاورت سیستم سرمایشی ( کولر آبی) : مطابق با استاندارد فاصله پکیج گرمایشی تا کولر آبی 3 متر در نظر گرفته میشود لذا از خریدار محترم تقاضا می گردد که از نصب کولر آبی در مجاورت پکیج گرمایشی خودداری فرمائید و به فاصله ایمن فوق الذکر بین این دو سیستم گرمایشی و سرمایشی توجه نمائید .
  • نصب پکیج در جایی که دیواره های کناری ( مثل کابینت ) به قاب پکیج چسبیده شود و امکان تعمیرات را غیر ممکن و یا سخت نماید ممنوع است فاصله پکیج از دیوارهای کناری 15 سانتی متر در نظرگرفته شود.

2- الزامات نصب دودکش دو جداره در چه مکان هایی است ؟

  • در محیط های با متراژ کم تر از 60 متر مربع استفاده از دودکش دوجداره الزامیست .

3- پکیج گرمایشی آریستونبرای گارانتی شدن قسمت های مختلف به چه وسایلی نیاز دارد ؟

  • فیلتر گاز : به منظور گارانتی شدن شیرگاز پکیج
  • فیلتر پلی فسفات یا مغناطیسی : به منظور گارانتی شدن مبدل ها
  • محافظ برق به منظور گارنتی شدن برد کنترل و صفه نمایش

4- آیا پکیج آریستون قابلیت کپسولی شدن را دارد ؟بله – بدین منظور با واحد فنی و مهندسی سازمان خدمات پس از فروش آریستون تماس حاصل فرمائید .

5- مقدار فشاری که عقربه فشارسنج باید نمایش دهد چقدر است ؟

  • درون پکیج گرمایشی قطعه ای به نام پرشر سوئیچ آب وجود دارد زمانی که فشار آب داخل مدار گرمایش کم تر از 0.6 بار گردد به دلیل مباحث ایمنی و جلوگیری از آسیب رسیدن به پکیج فرمان وصل صادر نمی شود. پس برای این منظور مقدار عددی که فشارسنج نمایش می دهد بایددر محدود مجاز(0.6-1.5بار) باشد.

6- چگونه می توان فشار آب داخل سیستم گرمایش ( رادیاتور– فن کوئل –گرمایش از کف ) را تنظیم نمود ؟

  • شیر پرکن به منظور تنظیم فشار آب داخل مدار گرمایش استفاده می شود . این قطعه در زیر پکیج تعبیه شده است ابتدا دسته پلاستیکی آبی رنگ را به آرامی به سمت پایین حرکت داده و سپس با چرخاندن آن به سمت چپ ، آبسرد ورودی وارد مدار گرمایش می گردد و همزمان عقربه فشارسنج افزایش می یابد . زمانیکه عقربه به مقدار فشار 1.2الی 1.5 بار رسید شیرپرکن را به سمت راست چرخانده و می بندیم.

7- در صورتی که پس از تنظیم فشار آب داخل مدار گرمایش شیر پرکن باز بماند چه مشکلی پیش خواهد آمد ؟

  • در این صورت عقربه فشار سنج بتدریج ( با توجه به مقدار فشار آب ) افزایش پیدا می کند و زمانیکه به مقدار 3 بار رسید شیر اطمینان فعال می شود و باعث آبریزی خواهد شد.

نکته مهم :
به دلیل اینکه در بعضی از مناطق فشار آب در طول روز کم می باشد و با اینکه شیر پرکن باز است عقربه فشار سنج ثابت خواهد ماند و شیر اطمینان عمل نمی کند . ولی هرچه به پایان شب نزدیک می شویم فشار آب( به دلیل کاهش مصرف آب) افزایش یافته و عقربه فشارسنج شروع به افزایش می نماید و باعث آبریزی سیستم خواهد شد که برای رفع مشکل فوق شیر پرکن را باید ببندیم و همیشه از بسته بودن آن اطمینان کامل داشته باشیم .

8- فشارآب داخل سیستم گرمایشی را روی 1.5 بار تنظیم می کنیم ولی با بستن شیر پرکن ، همچنان فشار آب داخل مدار گرمایش افزایش می یابد و در نهایت شاهد ریزش آب از زیر پکیج خواهیم بود . علت چیست ؟

  • شیر پرکن خراب است .

9- سیم برق پکیج را به پریز وصل می کنیم اما چراغ On/Off پکیج روشن نمی شود ؟

  • از وجود برق در پریز اطمینان نمائید .
  • سیم رابط برق پکیج را بررسی نمائید .
  • به سازمان خدمات پس از فروش آریستون اطلاع دهید .

10- طریقه تنظیم مود تابستانه و زمستانه به چه صورت است ؟به دفترچه راهنما مراجعه کنید .

11- آیا استفاده از دودکش آکاردئونی ( فنری ) ممنوع است ؟بله ممنوع است.

12- در صورتی که بخواهید برای مدتی منزل خود را ترک نمائید چه باید کرد ؟

  • ابتدا آب داخل پکیج و مدار گرمایش را تخلیه نمائید .
  • از بسته بودن شیرگاز و قطع برق اطمینان حاصل نمائید.
  • شیر اصلی گاز را ببندید.

13- آیا در صورتی که پکیج در تراس ( بالکن ) نصب گردد در برابر سرما و یخ زدگی محافظت می شود ؟
بله – کارخانه آریستون ایتالیا به منظور جلوگیری از ترکیدگی هیدرولیک ها و مبدل و سایر قطعات ، سیستمی با عنوان حفاظت در برابر یخ زدگی Anti Freeze Function را در آن تعبیه کرده اند. که با سه شرط ذیل فعال می گردد :

  • وجود برق در محل نصب پکیج
  • وجود گاز در محل نصب پکیج
  • فشار آب داخل مدار گرمایش از 0.6 بار کمتر نباشد .

14- آیا می توان پکیج را در کابینت نصب نمود یا پس از نصب دور پکیج را کابینت کرد ؟

  • بله – اما طبق استاندارد باید فاصلۀ پکیج تا دیواره های کناری 20cm باشد و فضای داخل کابینت به گونه ای نباشد که با بسته شدن درب کابینت اکسیژن به پکیج نرسد. توصیه سازمان خدمات پس از فروش آریستون این است که در روی درب کابینت دریچه هوا تعبیه گردد که در زمان بستن شدن درب کابینت ، اکسیژن به اندازه کافی به پکیج برسد و احتراق کامل شکل گیرد .

15- آیا می توان پکیج را در تراس یا در محلی دیگر در کنار کولر نصب نمود ؟ خیر– طبق استاندارد حداکثر فاصله کلاهک پکیج تا کولر باید 3 متر باشد.

16- آیا می توان زیر پکیج، اجاق گاز یا سیستم گرمایشی نصب نمود ؟ خیر– طبق استاندارد حداقل فاصله افقی پکیج تا اجاق گاز یا هر نوع سیستم گرمایشی 45 سانتی متر در نظر گرفته شود.

17- آیا می توان در جلوی پکیج ،یخچال فریزر و یا هر وسیله دیگری قرار داد ؟ خیر– حداقل فاصله پکیج از روبرو تا هر وسیله دیگری 1m می باشد.

18- کاربرد پکیج مخزن دار آریستون مدل کلاسB در کجاست ؟

  • در خانه های ویلایی بزرگ و یا جاهایی که نیازمند سه دوش همزمان با دبی 2/25 لیتر بر دقیقه هستند کاربرد دارد. لازم به ذکر است این مدل از پکیج آریستون دارای دو مخزن 20 لیتری ( دوبل) می باشد .

19- کاربرد پکیج GENUS PREMIUM EVO FS در کجاست ؟

  • در جاهایی که متراژ محل 400 متر مربع باشد و با توجه به مخزن 105 لیتری که در آن تعبیه شده است می تواند چندین شیر به صورت همزمان را با اختلاف دمای 25 درجه سانتی گراد فراهم نماید .

20- سایز دودکش مورد نیاز برای پکیج گرمایشی آریستون ایتالیا چیست ؟ قطر دودکش 10cm می باشد

21- قطر دریچه های هوای تازه چقدر است ؟ 80cm

22- قطر لوله های مدار مصرفی و گرمایش و لوله گاز چقدر است ؟ لوله مدار مصرفی : 1.2 لوله مدار گرمایش : 3.4 لوله گاز : 3.4

23- سیستم گرمایشی قابل اتصال به پکیج های گرمایشی آریستون چیست ؟ 1- رادیاتور 2- گرمایش از کف 3- فن کوئل

24- آیا خرید دودکش و متعلقات جانبی به عهده مشتری است ؟

  • بله– خرید دودکش – شیلنگ های رفت و برگشت مدار مصرفی و گرمایش، شیرهای ربع گرد 1.2 و 3.4 ، فیلتر رسوب گیر مغناطیسی یا ( پلی فسفات )، فیلتر گاز و محافظ برق به عهده مشتری است .

25- آیا هزینه های تعویض قطعات و یا اجرت آن در مدت زمان گارانتی به عهدۀ شرکت تامین تاسیسات آرون می باشد ؟

  • بله – کلیه هزینه های در دوره گارانتی به عهده شرکت است و مشتری تنها هزینه ایاب و ذهاب را باید بپردازد.

26- آیا هزینه نصب پکیج گرمایشی آریستون رایگان است ؟

  • بله – هزینه نصب پکیج آریستون توسط نمایندگان مجاز شرکت تامین تاسیسات آرون در سرتاسر کشور رایگان است .

27- آیا در محل نصب پکیج چگالشی آریستون وجود لوله فاضلاب ( درین ) الزامی است ؟

  • بله – چون پکیج های چگالشی در موقع احتراق ، آب های اسیدی تولید می نمایند که باید از طریق لوله فاضلاب تخلیه گردد.

28- آیا می توان از پکیج فقط برای تأمین آبگرم مصرفی استفاده کرد ؟

  • بله – مسیر رفت و برگشت گرمایش را توسط یک عدد شیلنگ پیسوار دو سر مهره به هم وصل نمائید.

29-در صورتی که عقربه فشار سنج، عددی بیش از 1.5 بار را نمایش دهد ، برای کاهش فشار چه باید کرد ؟

  • در زیر پکیج قطعه سیاه رنگی ( شیر تخلیه ) تعبیه شده است . ابتدا یک ظرف زیر شیر تخلیه قرار می دهیم و سپس آبسرد ورودی را می بندیم و در نهایت شیر تخلیه را باز می کنیم در این حالت عقربه فشار سنج کاهش می یابد و زمانیکه به مقدار 1.5 بار رسید دوباره شیر تخلیه را می بندیم و فلکه آبسرد ورودی را باز می نمائیم .

30- در زمان کارکرد پکیج بوی دود استشمام می گردد و سوزش چشم ها و بینی را به دنبال دارد در این حالت چه باید کرد ؟

  • در این حالت باید از باز بودن دودکش از بالای پکیج تا پشت بام اطمینان حاصل نمائید و باید از سالم بودن دودکش ( عدم وجود سوراخ روی دودکش ) اطمینان حاصل نمود . چون یکی از دلایل نشت محصولات احتراق ( دود ) به داخل محیط وجود درز و سوراخ در روی دودکش می باشد درغیر این صورت با سازمان خدمات پس از فروش آریستون تماس حاصل فرمائید.

31- آیا هزینه ایاب و ذهاب و راه اندازی اولیه ( بار اول و در موقع نصب ) به عهده شرکت تامین تاسیسات آرون است ؟

  • بله– هزینه ایاب ذهاب برای اولین بار ( در زمان نصب ) رایگان است .

32- موارد ابطال گارانتی پکیج آریستون ایتالیا چیست ؟

  • به دفترچه راهنما رجوع کنید و یا در صورت لزوم می توانید آن را از وب سایت www.aron-co.ir دانلود نمائید .

33- برای انتخاب بهترین محصول آریستون چگونه می توان از مشاوره رایگان بهره برد ؟

  • واحد فنی و مهندسی سازمان خدمات پس از فروش در خدمت شما هموطنان گرامی خواهد بود .

34- زمانی که به قاب پکیج دست زده می شود برق گرفتگی دارد، علت چیست ؟

  • از اتصال سیم ارت ( زمین) به پکیج اطمینان حاصل نمائید .
  • پریز برق را با فازمتر بررسی کنید در صورتی که هر دو سیم نول و فاز برق دار باشد ( دو فاز) موضوع را به اداره برق اطلاع دهید .
  • در صورت عدم وجود مشکل در برق ورودی ، سیم برق پکیج را بیرون آورید و با سازمان خدمات پس از فروش تماس حاصل فرمائید.

سوالات متداول مربوط به مدار آبگرم مصرفی :

1- آبگرم مصرفی باز می شود اما پکیج روشن نمی شود علت چیست ؟

  • پایین بودن فشار آب مصرفی
  • خرابی فلومتر – کیت پروپرشنال ( سنسور کیت )

2- از کجا متوجه می شویم که پکیج در زمان باز بودن آبگرم مصرفی کار می کند ؟

  • در روی صفحه نمایش پکیج یک علامت به منظور باز بودن آبگرم مصرفی آشکار می شود برای مثال در پکیج MATIS وقتی در حالت مصرفی روشن می شود چراغ 40 شروع به چشمک زدن می نماید. ( برای مشاهده کلیه آلارم های مربوط به باز شدن آبگرم مصرفی به دفترچه راهنما مراجعه گردد که از طریق همین سایت میتوانید آن را دانلود نمائید )

3- کاربرد حالت کامفورت Comfort در پکیج های گرمایشی آریستون ایتالیا چیست ؟

  • به دفترچه راهنما رجوع کنید و یا در صورت لزوم می توانید آن را از طریق همین وب سایت www.aron-co.ir دانلود نمائید .

4- آب داخل حمام و یا آشپزخانه سرد و گرم می شود علت چیست ؟

  • گرفتگی سردوشی حمام ( وجود رسوب )
  • وجود رسوب در شیر مخلوط آشپزخانه
  • خرابی پمپ ساختمان
  • ایرادات فنی قطعات داخل پکیج

5- شیر آبگرم مصرفی را باز می کنیم اما آب گرم به اندازه باریکۀ شیر سماور خارج می گردد . علت چیست ؟

  • وجود رسوب در فیلترهای پیسوار آبگرم در زیر سینک آشپزخانه
  • وجود رسوب در مبدل پکیج که در این صورت با کارشناسان فنی سازمان خدمات پس از فروش آریستون تماس حاصل فرمائید.

6- تنظیم دمای مدار مصرفی به چه اندازه می باشد ؟

  • تنظیم دما امری کاملاً اختیاری است و شما عزیزان می توانید دمای مدار مصرفی را از 36-60 درجه سانتی گراد تنظیم نمائید اما به منظور کاهش مصرف گاز و دیر تر رسوب گرفتن مبدل ثانویه پکیج ، دما را در مقدار دمای آسایش تنظیم نمائید ( دمای مصرفی را حدودا روی عدد 45 درجه تنظیم نمائید) . دمای آبگرم مصرفی برای شستشوی ظروف در آشپزخانه به اندازه ای تنظیم گردد که باعث سوزش دست نشود و همچنین نیازی به مخلوط کردن آب سرد نباشد و دمای آبگرم مصرفی مورد نیاز در حمام به گونه ای باشد که باعث سوزش بدن نشود (طبق استاندارد دمای یک دوش ایده آل 45 درجه می باشد).

سوالات متداول در مدار گرمایش (رادیاتور–فن کوئل–گرمایش از کف ) :

1- آیا در پایان فصل تابستان قبل از راه اندازی مدار گرمایش ، رادیاتورها نیاز به شستشو دارند؟

  • بله– به دلیل اینکه 6 ماه مدار رادیاتورها غیر فعال بوده و باعث ته نشین شدن رسوب ، املاح و جرم داخل رادیاتور می گردد .اگر رادیاتور شستشو نشود املاح و جرم وارد پکیج می گردد و به مبدل آسیب وارد می کند. پس به منظور جلوگیری از خرابی قطعات پکیج توصیه می گردد با سازمان خدمات پس از فروش ارتباط برقرار نمائید.

2- برای فعال سازی مدار گرمایش چه باید کرد ؟

  • به دفترچه راهنما رجوع کنید و یا در صورت لزوم می توانید آن را از وب سایت www.aron-co.ir دانلود نمائید .

3- زمان هواگیری رادیاتور چه موقع است ؟

  • در بعضی مواقع نیمی از رادیاتورها سرد و نیمی دیگر گرم می باشد یکی از دلایل ، وجود هوا در مدار گرمایش ( رادیاتورها ) بوده و یا صدای شر شر آب از رادیاتورها شنیده می شود که باید توسط آچار مخصوص رادیاتورها را هواگیری نمود.

4- تنظیم دمای مدار گرمایش و مصرفی به چه اندازه می باشد ؟

  • تنظیم دما امری کاملاً اختیاری است و شما عزیزان می توانید دمای مدار گرمایش را از82-35 درجه سانتی گراد تنظیم نمائید اما به منظور کاهش مصرف گاز و افزایش طول عمر و خرابی کم تر قطعات پکیج ، دما را در مقدار دمای آسایش تنظیم نمائید ( دمای رادیاتورها را بین 70-60 درجه تنظیم نمائید) و دمای آبگرم مصرفی برای شستشوی ظروف در آشپزخانه به اندازه ای تنظیم گردد که باعث سوزش دست نشود و هنچنین نیازی به مخلوط کردن آب سرد نباشد و دمای آبگرم مصرفی مورد نیاز در حمام به گونه ای باشد که باعث سوزش بدن نشود (طبق استاندارد دمای یک دوش ایده آل 45 درجه می باشد).

5- سرویس سالیانه تأثیری در عمر پکیج گرمایشی آریستون دارد ؟

  • بله– پکیج گرمایشی بعد از یکسال کارکرد نیاز به تنظیم شیر گاز ، شارژ منبع انبساط ، رسوب گیری مبدل ها و... دارد. سرویس سالیانه باعث کاهش مصرف گاز ، افزایش راندمان و بهره وری و در نهایت افزایش طول عمر پکیج می گردد لذا برای این منظور با نمایندگان مجاز شرکت تامین تاسیسات آرون تماس حاصل فرمائید.

6- عوامل بیرونی افت عقربه فشار سنج چیست ؟

  • چکه آب از هر کدام از رادیاتورها
  • چکه آب از شیلنگ های رفت و برگشت گرمایش (4/3)
  • نشت آب از لوله توکار
  • چکه آب از زیر پکیج

7- مفهوم عملکرد اتوماتیک AUTO چیست ؟

  • به دفترچه راهنما رجوع کنید و یا در صورت لزوم می توانید آن را از وب سایت www.aron-co.ir دانلود نمائید .

اطلاعات فنی محصولات :

1- تفاوت پمپ مدولار ( دور متغیر ) پکیج های آریستون ایتالیا با سایر مارک های مشابه در چیست ؟

  • پمپ مدولار ( دور متغیر ) آریستون ایتالیا با تغییر دور توسط اختلاف دمای (NTC2وNTC1) قابلیت کنترل و سرعت پمپ را امکان پذیر نموده و این دلیل که باعث کاهش مصرف برق در پکیج آریستون می گردد.

2- دلیل هوشمند بودن پکیج GENUS EVO در چیست ؟

  • کنترل سرعت چرخش فن با توجه به میزان اندازۀ شعله توسط سنسور اثر هال : یعنی در زمان افزایش اندازه شعله سرعت فن افزایش یافته و در زمان کاهش اندازه شعله سرعت فن کاهش می یابد که همین امر باعث شده که فن به صورت ثابت نباشد و دور آن تغییر کند و همین امر باعث صرفه جویی در مصرف برق خواهد بود .
  • استفاده از پمپ های کم مصرف دور متغیر(FULL MUDULATING PUMP) :استفاده از این پمپ ها مصرف برق را به صورت چشمگیر کاهش می دهد .
  • استفاده از برد صفحه نمایش هوشمند (DOT MATRIX BACK LIGHT) : نمایش کد عددی خطا امکان پذیر می باشد که مراحل عیب یابی به صورت لاتین در روی صفحه نمایش نوشته می شود و استفاده کنندگان عزیز می توانند از مشکل پکیج اطلاع پیدا کنند .

3- چرا به پکیج های غیرچگالشی آریستون ایتالیا راندمان احتراق 3 ستاره تعلق گرفت ؟

  • به دلیل کاهش مصرف انرژی به میزان 15 % نسبت به پکیج های رایج

4- چرا به پکیج های چگالشی آریستون ایتالیا راندمان احتراق 4 ستاره تعلق گرفت ؟

  • به دلیل کاهش مصرف انرژی به میزان 35 % نسبت به پکیج های رایج

5- مقدار دبی راه اندازی پکیج آریستون ایتالیا در مود آبگرم مصرفی ، چند لیتر بر دقیقه است ؟ 1.7 لیتر بر دقیقه

6- راندمان پکیج های غیرچگالشی ( معمولی ) چقدر است ؟ بیش از 93 درصد

7- راندمان پکیج های چگالشی آریستون چقدر است ؟ بیش از 107 درصد

8- چرا در نظرسنجی کشور رومانی ، آریستون به عنوان بهترین پکیج معرفی گردید ؟

  • صاحب نظران و کارشناسان امر تاسیسات در کشور رمانی عواملی همچون راندمان ، میزان تولید صدا ، میزان مصرف انرژی برق و گاز ، میزان آلودگی محیط زیست مربوط به پکیج های مختلف را مورد آزمایش و تست قرار دادند و در نهایت آریستون تواست اکثریت رای آرا را به خود اختصاص دهد .

9- چرا به پکیج CLAS PREMIUM مدال طلای کاهش مصرف انرژی در اسپانیا اعطا کردند ؟

  • در یک مناظره کاملاً فنی تکنولوژی پکیج گرمایشی آریستون و سایر رقیبان دیرینه را مورد آزمایش قرار داده و پارامتر توان – راندمان – تولید صدا و ... را مورد تست و آزمایش قرار نمودند و در پایان ، پکیج آریستون ایتالیا مدل CLAS PREMIUM توانست مقام اول را کسب نموده و مدال طلای بهترین پکیج چگالشی در اسپانیا را کسب نماید.