ariston

موانع دستیابی به موفقیت

عادت های نادرست ممکن است به نظر شما اهمیت چندانی نداشته باشند اما باعث می شوند تا به عنوان یک مانع در مسیر موفقیت و شغلی شما قرار گیرند. عادت­ های هر فرد شکل دهنده شخصیت و زندگی شما می­ باشد. عادت­های نادرست به مرور در وجود شما همیشگی می­شوند و نیز شما را در خود غرق می­ کند که اصلا متوجه آن نمی شوید.

برای اینکه بتوانید این عادات بد را از بین ببرید باید سعی کنید تا با تلاش و تمرین خود را کنترل کنید، نکاتی برای حذف عادات اشتباه در زیر مورد بررسی قرار می گیرد:

استفاده از تلفن همراه در تخت خواب:

در دنیای امروز اکثر افراد در رختخواب از تلفن همراه، تبلت یا لپ تاپ استفاده می­کنند که این خود بزرگترین عادت نادرست می­باشد. زیرا این دستگاه ها دارای نور آبی با طول موج کوتاه می­باشند که به چشم تابیده می شوند و نقش مهمی در کیفیت خواب و خلق و خوی شما دارد زیرا نور آبی سبب تولید" هورمون ملاتونین "که خواب آور می­باشد را متوقف می­کند و کیفیت خواب را کاهش می­دهد.

گشت و گذار ناگهانی در اینترنت:

زمانیکه 15 دقیقه به طور کامل روی موضوعی تمرکز میکنید غرق در آن می­شوید و به بالاترین میزان بهره وری می­رسید و هنگامیکه به طور ناگهانی میان کارتان شبکه های اجتماعی را چک می­کنید از این میزان بهره وری دور می­شوید و دوباره باید 15 دقیقه تمرکز کنید. و اگر تعداد این وقفه ها میان کارتان زیاد باشد هیچ گاه در کار خود غرق نمی شوید و بازده بالایی به دست نمی آورید.

خواندن سریع پیام‌ها:

اکثر افراد به محض این که تلفن همراهشان به صدا در می‌آید و پیامی دریافت می‌کنند به سرعت گوشی خود را چک می‌کنند. این کار بسیار اشتباه است و بهره‌وری شما را کاهش می‌دهد. بهتر است یک بازه زمانی در طول روز مشخص کنید و تمام پیام‌هایتان را آن موقع چک کنید.

انجام دادن چندین کار همزمان:

پژوهش های زیادی انجام شده که نشان دهنده این می باشد که انجام همزمان چندین کار بهره وری شما را به شدت کاهش می دهد در نتیجه باعث می شود تمرکز کافی برای انجام کارها نداشته باشید.

فکر کردن به آدم های سمی:

قطعا در زندگی همه ما افرادی هستند که فکر کردن به آن ها باعث می­شود تا حال خوبی نداشته باشیم اما بر خلاف آن نیز افرادی وجود دارند که حضور آنان باعث شادی در زندگی ما می­شوند. پس زمانی که ذهن شما به سمت آدم های سمی رفت به آدم های خوب زندگی تان فکر کنید و قدر دان آنان در زندگی خود باشید.







تاریخ ایجاد: شنبه 18 آذر 1396
آخرین بروز رسانی: شنبه 18 آذر 1396
تعداد بازدید: 1624