ariston

قهرمان صرفه جویی در زمان شوید!

شیوه بهینه سازی زمان برای افراد مختلف متفاوت است و بستگی به این موضوع دارد که چه مفدار از وقت خود را در دفتر کار می گذرانید.
در مقایسه با پول، زمان ارزشمندترین دارایی می باشد. شما می توانید پول و سرمایه بیشتری به دست آورید اما هرگز نمی توانید زمان گذشته را بازگردانید. در ذیل به 6 روش جهت صرفه جویی زمان می پردازیم:

1.از شب قبل آماده باشید:

هیچ‌چیز بدتر از انجام کاری در ابتدای صبح و و تلاش برای آن‌چه باید برای اولین بار انجام دهید، نیست. این شیوه کار کردن نه‌تنها زمان شما را تلف می‌کند بلکه اغلب منجر به مدیریت ضعیف وظایف محوله می‌شود. برای جلوگیری از بروز این مشکل، یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که از شب قبل آماده باشید.

2.اتوماتیک کردن وظایف ساده:

سعی کنید وظایف ساده و پیش‌پا‌افتاده که اغلب وقت‌گیر هستد را ساده‌سازی کنید. یکی از این کارها تغییر روش برنامه‌ریزی برای شیفت کارمندان‌ است. اگر هنوز به‌صورت دستی برنامه‌ریزی می‌کنید بدانید که دارید زمان‌تان را تلف می‌کنید. نرم‌افزاهای آنلاین بسیاری مانند نرم‌افزار «Humanity»، برای برنامه‌ریزی خودکار طراحی شده‌اند که روند انجام این کار را ساده کرده و به شما این امکان را می‌دهند تا تمام برنامه‌ریزی‌های موردنیازتان را در عرض چند دقیقه انجام دهید. از جمله کارهایی که می‌توانید برای انجام آن‌ها از این روش کمک بگیرید عبارت‌اند از بررسی رسانه‌های اجتماعی، ایمیل‌ها و حتی حسابداری و بررسی صورت‌حساب‌ها. همچنین در این زمینه، ابزارهای رایگان و یا با نرخ‌های مقرون‌به‌صرفه زیادی، طراحی شده‌اند.

3.استراحت‌های کوتاه‌ مدت:

باور کنید یا نه، شما می‌توانید با ایجاد یک وقفه کوتاه، در زمان‌تان صرفه‌جویی کنید. شاید تصور کنید انجام بدون وقفه و پشتِ سرهم کارها بسیار تحسین‌برانگیز باشد اما واقعیت چیز دیگری است. شما با این شیوه کار کردن تنها کارایی‌تان را کاهش می‌دهید. یک استراحت پنج دقیقه‌ای در هر ساعت به شما اجازه می‌دهد مجددا شارژ شوید و با دید و فکر تازه‌تری به کار خود برگردید. جزء افرادی هستید که بعدازظهرها تمرکز کمتری دارید؟ شاید لازم است تا یک فعالیت بدنی کم را به روال روزانه خود اضافه کنید. کیت بارتولوتا، مربی بهداشت و سلامتی، یادآور می‌شود: "مطالعات نشان داده‌اند که فعالیت متوسط ۲ ساعت بعد از آن افزایش دهد. علاوه‌براین، تغییر محل و تمرکز در محیط کارتان ممکن است موجب پیشرفت شما شود."

4.حذف جلسات بی‌فایده:

بیشتر جلسات در واقع فقط موجب اتلاف وقت می‌شوند. ممکن است احساس کنید کارهای زیادی انجام داده‌اید، اما واقعیت این است که شما افراد را از انجام کار خود منحرف کرده و مانع از انجام وظایف آن‌ها شده‌اید.

5.از حساب ایمیل‌تان خارج شوید:

هر روز حداقل ۲ ساعت، از حساب ایمیل‌تان خارج شوید. حذف دوره‌های زمانی کوتاه برای مرور ایمیل‌ها موجب می‌شود ساعات پربازده‌تری در تمام روز داشته باشید.

6.ارزش هر دقیقه را بدانید:

بسیار آسان است که با خودتان درباره انجام‌ کارهایی که به ارزش کسب‌و‌کار شما چیزی اضافه نمی‌کنند، صحبت کنید. به‌عنوان مثال ممکن است با خود فکر کنید که هیچ اتفاقی نمی‌افتد اگر چند دقیقه در روز صفحه فیسبوک‌تان را چک کنید. اما هر دقیقه از روز شما باید مفید باشد؛ از لحظه‌ای که در دفتر حضور دارید تا لحظه‌ای که به خانه می‌روید. پس باید تمرکز کنید.



تاریخ ایجاد: سه شنبه 5 دي 1396
آخرین بروز رسانی: سه شنبه 5 دي 1396
تعداد بازدید: 2945